سبد خرید

Swatch Group

شما اینجا هستید

swatch group
صنعت ساعت سازی سوییس چگونه احیاء شد....

گروه سواچ با مدیریت آقای نیکولاس جی هایاک به عنوان سردمدار صنعت ساعت سازی، شهرت جهانی یافت. در اوایل دهه 80 میلادی آقای هایاک شرکت را از یک بحران سخت نجات داد. مدیریت قاطع ایشان در روانه کردن ساعت سواچ در سال 1983 و به دنبال آن توسعه و تقویت سایر برند‌های گروه سواچ بسیار موثر بود.روش نوآورانه ایشان به عنوان یک مدل کامل برای صنعت ساعت سازی سوییس به کار گرفته شد و نقش بسزایی در احیای این صنعت داشت. این پیروزی آقای هایاک به سرعت در سراسر سوییس و حتی دورتر پیچید و سبب کسب جوایز ارزنده‌ای مانند دکترای افتخاری از دانشگاه نوشاتل و بولونیا در 1998 شد.

 

 

 

در سال 2003 او موفق به کسب بالاترین نشان علمی فرانسه “ Officiers of the Legion d’honneur” شد. آقای هایاک از 1986 تا 2010 رئیس و نماینده هیئت مدیره گروه سواچ بود. در سال 1998، شرکت SMH که توسط هایاک و با ادغام دو شرکت ساعت سازی ASUAG و SSIH تاسیس شده بود؛ به گروه سواچ تغییر نام یافت. در آن زمان هر دو شرکت تعدادی از مشهورترین برند‌های سوییسی را در دست داشتند. ASUAG در سال 1931 و SSIH یک سال زودتر با ادغام دو شرکت تیسوت و امگا تاسیس شد. هدف اصلی شرکت SSIH عرضه کردن ساعت‌های با کیفیت سوییسی به بازار بود. SSIH به تدریج با دستیابی به کارخانه‌های سازنده موتورهای با کیفیت و تعدادی از کارخانه‌های تولید کننده ساعت های ارزانتر از موقعیت مستحکمی در صنعت ساخت ساعت های سوییسی برخوردار شد. تعهد ASUAG حفظ، توسعه و تقویت صنعت ساعت سازی سوییس بود. ASUAG نیز با خرید شرکت های متعدد سازنده قطعات موتور و چندین شرکت ساعت سازی که بعد ها تحت نام GWC با هم متحد شدند، به تدریج توسعه یافت. در دهه 30 میلادی، ASUAG و SSIH به دنبال راهی برای مبارزه با بحران اقتصادی پیش آمده در آن دوران بودند و اقدام به تحقیقات مکمل در کارخانه‌های تحت نظارت خود پرداختند. هر دو شرکت، به دنبال وقوع بحران های متعدد در صنعت ساعت سازی سوییس، مجددا دچار مشکل شدند. رقبای خارجی به ویژه ژاپن با تولید انبوه ساعت‌های الکترونیکی ارزان با تکنولوژی‌های جدید به سرعت جای پای خود را در بازار مستحکم کردند. سرانجام هردو شرکت ASUAG و SSIH با نابودی مواجه شدند و رقبای خارجی پیشنهاد خرید برندهای معتبر امگا، لونژین، تیسوت و ... را به آنها دادند. در این جا بود که نیکولاس جی هایاک به عنوان رئیس اجرایی شرکت مهندسی هایاک، مامور شد تا راهی برای خارج کردن این دو شرکت از بحران ارائه دهد. در سال 1983 او چندین روش طراحی شده را به این دو شرکت پیشنهاد داد تا آنها را از بحران خارج کرده و نجات دهد. مهمترین اقدام او، شامل ادغام این دو شرکت و تشکیل شرکت واحد SMH و تولید ساعتی ارزان با تکنولوژی بالا، هنرمندانه و شورانگیز بود که ساعت پشتیبان( Second watch ) یا همان Swatch نام گرفت.

 

 

به این ترتیب SMH ظرف پنج سال به ارزشمندترین کمپانی ساعت سازی دنیا مبدل شد. گروه سواچ رتبه اول کارخانه‌های تولید کننده ساعت در جهان است. گروه سواچ در زمینه تولید ساعت، جواهرات، قطعات و موتور ساعت فعال است. گروه تقریبا تمام قطعات لازم جهت ساخت ساعت‌های تحت لقای خود ( که بالغ بر 19 برند هستند )، ساعت‌های ارائه شده در فروشگاه‌های لوکس و زنجیره‌ای توربیلون و کل ساعت‌های صنعت ساعت سازی سوییس را تولید می‌کند. علاوه بر این، گروه دارای یک شبکه پخش گسترده جهانی است. گروه سواچ در زمینه الکترونیک نیز نقش بسزایی را بازی می‌کند. گروه سواچ نام خود را از داستان ساعت سواچ که یکی از برندهای شناخته شده در سراسر جهان می‌باشد، گرفته است. اولین ساعت سواچ در سال 1983 ارائه شد و از آن تاریخ به بعد گروه روز به روز قوی‌تر و گسترده‌تر شد و این امکان را یافت تا برند‌های بیشتری را تولید کند. امروزه گروه سواچ ساعت‌هایی در محدوده‌های قیمتی متفاوت تولید می‌کند. امروزه گروه سواچ به سرمایه گذاری عظیم در زمینه‌های تحقیقاتی متفاوت ادامه می‌دهد تا مقام اولی خود را در بازار تولیدات و تکنولوژی حفظ نماید. علاوه بر این ها گروه سواچ خود را در فعالیت‌های مخابراتی درگیر کرده است. تکنولوژی اندازه‌گیری زمان در مسابقات ورزشی اگرچه تجارت اصلی گروه نیست ولی نقش مهمی در دیده شدن برندهای گروه دارد. تعداد زیادی از ساعت های گروه سواچ زمان سنج رسمی مسابقات ورزشی مهم در جهان مثل المپیک هستند. ارزش شرکت سواچ در حال حاضر حدود 8 میلیارد دلار است و حدود 30 هزار پرسنل در سراسر جهان در آن مشغول کارند. این شرکت از لحاظ سوددهی در بین 400 شرکت برتر جهان قرار دارد. گروه سواچ شامل 18 برند می‌باشد که خود به چهار دسته لوکس، رده بالا، میان رده و اقتصادی تقسیم می‌شود. همه این برندها که زیر مجموعه گروه سواچ هستند از موتورهای تولید شده توسط این شرکت در ساعت های خود استفاده می‌کنند. شرکت بازرگانی کیش بهین نماینده رسمی 9 برند از این گروه شامل: رادو در گروه قیمتی رده بالا، تیسوت، سرتینا، هامیلتون، میدو، کلوین کلاین و بالمن در گروه قیمت متوسط و سواچ و فلیک فلاک در گروه قیمتی اقتصادی قرار دارند.