سبد خرید

تاریخچه بوم مرسیه

شما اینجا هستید

ظرافت مثال زدنی و طراحی بی‌نظیر ساعت های طراحی شده توسط این کمپانی، دلیلی بر محبوبیت روز افزون ساعت بوم مرسیه است. اما در مورد تاریخچه این برند چه می دانید؟

بوم مرسیه، برندی نام آشنا که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. ظرافت مثال زدنی و طراحی بی‌نظیر ساعت های طراحی شده توسط این کمپانی، دلیلی بر محبوبیت روز افزون ساعت بوم مرسیه است.

 داستان بوم مرسیه در سال 1830 با شروع یک کسب و کار خانگی توسط دو برادر به نام های  Louis victor و  Celestin baume در روستای LESBOIS  در شهر JURA آغاز شد.

louis victor & celestin baume

jura swiss baume mercier

شرکت با خلق ساعت‌های استثنائی و خلاقانه به سرعت به شهرت بالایی دست یافت. علت اصلی آن وفاداری به شعار آن‌ها "فقط عالی پذیرفتنی است“ بود. در قرن نوزدهم با گسترش فعالیت خود در لندن ، ژنو و فیلادلفیا به یکی از تولید‌کنندگان بزرگ ساعت در سوییس تبدیل شد و شهرت جهانی پیدا کرد.

لوییس ویکتور بوم یک رویا‌پرداز واقعی بود و سلیقه زنان را به خوبی درک می‌کرد و این موضوع باعث شد در قلب زنان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. او با ذوق و سلیقه ناب خود ساعتی گران‌بها از جنس طلا که با نقوش گل تزیین شده بود، ساخت و آن را به دختر خود ملینا هدیه داد. این یک هدیه بسیار غیرمعمول و متفکر برای آن زمان بود چرا که ساعت‌های زنانه کمیاب بودند و طراحی متفاوتی با ساعت‌های مردانه نداشتند. تصاویر تعدادی از ساعت‌های زنانه بوم مرسیه را در زیر مشاهده می کنید.

promesse baume mercier

classima baume & mercier

در سال1892  یک ساعت جیبی تمام طلا با موتور توربیلون توسط این کمپانی طراحی شد. دقت موتور ساعت و کیفیت ساخت آن به قدری بالا بود که در آزمایشگاهKEW  رکوردی به‌ جا گذاشت که به مدت ده سال هیچ‌گونه رقیبی نداشت و جوایز متعددی کسب نمود. در سال 1919 بوم مرسیه معتبر‌ترین جایزه بین المللی یعنی مهر ژنو یا همان Poinçon de Genève را دریافت نمود.

gold pocket watch tourbiloun baume mercier

در اوایل سال 1920 ویلیام بوم  (نوه لوییز ویکتور بوم) که فردی با استعداد و نبوغ بالا در ساعت‌سازی بود با پائول مرسیه که اصالتی روسی اما تابعیت سوییسی داشت و یک تاجر موفق بود همکاری خود را آغاز نمودند و به سرعت به یکی از قوی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید ساعت مچی تبدیل شدند و از آن پس نام شرکت به بوم مرسیه تغییر یافت. پائول مرسیه می‌دانست که باید با زمان پیش برود به همین دلیل ساعت‌های خاص با طراحی همانند دستبند تولید کرد و پس از آن خانواده ساعت همپتون که یک خانواده ساختار شکن بود ارائه نمود زیرا در آن دوران همه ساعت ها گرد بودند و این اولین مجموعه با قاب مستطیل بود.

william baume & paul Mercier

Hampton Baume mercier

در بین دهه‌های 50 تا 60 بوم مرسیه لوگوی کنونی خود را برگزید که حرف یونانی فی ɸ است که این حرف نماد توازن پایدار است. در سال 1973 بوم مرسیه با ارائه مجموعه REVIERA یعنی ساعت‌های ورزشی با بند استیل تغییرات بزرگی را ایجاد نمود که در زیر تصاویری از این خانواده را مشاهده می‌کنید. بوم مرسیه در سال 1988 به ریچمون پیوست و با ارائه مجموعه‌های موفق که به سرعت پرچم‌دار بوم مرسیه شدند برند خود را غنی ساخت.

baume mercier logo

Reviera Baume mercier