سبد خرید

گفت وگوی اختصاصی با مدیر فروش ویکتورینوکس

شما اینجا هستید

بازدیـد مـدیر فروش ویکـتـورینـوکـس جناب آقای فلیکس ویسلر(Felix Wechsler) از بوتیک های ویکتورینوکس در ایران فرصتی بود تا گفت و گویی دوستانه با ایشان داشته باشیم و این مصاحبه را با شما عزیزان در میان بگذاریم:

* تا جایی که بنده اطلاع دارم شما در روستای ایباخ نزدیک کارخانه زندگی می کنید.

بـلـه مــن در نـزدیـــکی کـارخـانـه ویـکتـورینـوکـس زنـدگـی مـی کنـم، در روستایی که نام آن روستای چاقو سوئیسی است، روستـایی با 12000 نـفر جـمـعـیت، بـا طبـیعتـی بسـیـار زیـبــا که احـتمـالاً در عکس های کـارخـانه آن را دیده اید. اطراف آن از کوه ها پوشیـده شده و در آن دریـاچه ای بسـیار زیبا وجود دارد و مـکـانی بسـیـار شگفـت انـگیـز برای کـار و زندگی است و من بسیـار خوشحـالـم که درچنـین جایی در مـرکـز سوئیـس زنـدگـی می کـنم.

* این همکاری چگونه آغاز شد؟

شروع همکاری من با ویکتورینوکس به 27 سال پیش یعنـی 1991 باز می گـردد که مـدت زمـان زیـادی اسـت و مـن از ایـن موضوع لذت می برم.

* بهترین محصولی که ویکتورینوکس تا به حال تولید کرده چیست؟

ما به تولید ابزار چندکاره Swiss army knife معروف هستیم که در سال 1884 شروع به تولید آن کردیم و در حال حاضر نیز موفق ترین محصول ما در کل مجموعه ویکتورینوکس است که 45 درصد گردش مالی و هسته مرکزی ویکتورینوکس را تشکیل می دهند و یک موفقیت بین المللی است.

* و محصول مورد علاقه شما؟

محصولات زیادی هستند که من به آن ها علاقه مندم، برای مثال ابزار چنده کاره ای از ویکتورینوکس که دارای ناخـن گیر و فـلـش مـمـوری اســت و یا بـرای کمـپ رفتن چاقویی با خـود می برم که تیغه قابل قفل شدن داشته باشد. 

* رمز موفقیت ویکتورینوکس را در چه می دانید؟

رعـایت 4 اصـل در تولیـدات محـصول بـرای ما بسـیار ارزشـمنـد هـستـنـد 1. کیـفــیـت محـصـول 2. سـاخـت سـوئیـس 3. کـارایــی 4. محصولاتی نمادین و برجسته، این چهار اصل برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخـوردارند که هـمواره تلاش مـی کنیم در تولیـد محـصولاتمان مثل سـاعت، ادوات سفر و حتی عطریـات نیز رعایت کنیم. ما به عـنوان شرکتـی شنـاخته می شـویم که بیـش از یـک قرن است که (134سال) محصـول با کیـفیت تولـید می کـند. همـچنـیـن بهتـرین پیشــنهاد را بـه خـریـدارانـمـان می دهیم و رضـایت مشتریان از ویکتورینوکس رمز موفقیت ما اسـت.

* رقیب اصلی شما کیست؟

خوشبختانه در بازار ابزار چندکاره با اختلاف زیادی پیشتاز هستیم، در عرصه تولید ابزار رقیبانی هستند که با ما به رقابت می پردازند، اما در تولید ابزار چندکاره هیچ رقیبی نداریم. در عرصه تولید چاقوهای آشپزخانه شرکت های زیادی هستند که چاقوهای با کیفیتی تولید می کنند اما  همواره تلاش می کنیم تا در این رقابت در صدر قرار گیریم.

* جـذاب تـرین قسمـت شـغل شـما به عنـوان  مدیر فروش ویکتورینوکس چیست؟

زمـانـی کـه محـصـولـی از بـخـش تـحقـیـق و توسـعه شـرکـت ارائـه می شود من مأمور مـی شـوم تـا بـه کشـورهای دیـگر سفـر کنـم تا اطلاعـات محـصولات جدیـد را بـا همـکارانم در میان بگـذارم، نقـاط ضـعف و قـوت را بیـابیم و ببیـنیـم چـطـور می توانـیـم در بـازار بهـتر باشـیم. این موضـوع بـرای مــن در شغـلـم بسـیار جـذاب است، زیـرا هر بـازار با بـازار دیگر تفـاوت دارد و دیـدگاه های مخـتلفی از بازارهای جهـانی دستگیر ما خواهد شد. 

* ویکتورینوکس را در 5 سال آینده چطور ارزیابی می کنید؟

ما در ساختار شرکت تا حدی تغییرات ایجاد کردیم، ما تلاش می کنـیـم بـا شـرکـای خـود هـمـکـاری نــزدیـک تـری داشته باشیم و روی خواسته مشتریان تمرکز داشته باشیم و کارهایی که قبلاً انجام داده ایم را ادامه دهیم.

* یعنی در سیاست های ویکتورینوکس تغییراتی ایجاد کرده اید؟

به طور کلی سیاست ها را تغییر نخواهیم داد اما همواره در تلاش هستیم تا رو به بهتر شدن قدم برداریم تا مشتریان همواره از ما راضی باشند.

* کیش بهین و ویکتـورینـوکـس را در آینـده چـطـور پیش بینی می کنید؟

ویکتورینوکس و کیش بهین مدت ها پیش همکاری خود را آغاز کـرده اند و در آینده ادامـه خـواهـد یـافـت و تــلاش می کنیم این همکاری هر روز قوی تر از قبل ادامه پیدا کند. ایران یکی از مهم ترین بازار های ویکتورینوکس است و ما همواره به حمایت خود از کیش بهین ادامه می دهیم تا همانند گذشته به موفقیت های بیشتری دست یابیم. 

* طبق فرمایش قبلی، شما به کشورهای مختلف سفر می کنید تا از فروشگاه ها دیدن کنید، بوتیک های ما را چطور ارزیابی می کنید؟

طبق بازدید های من بوتیک های شما در ایران در سطح بالایی یعنی دقیقاً همانند 50 بوتیک شرکت یا 5 فروشگاه مرکزی ویکتورینوکس قرار دارد و ما از شما ممنونیم.

* نقاط تاریکی در ذهن مردم نسبت به نحوه همکاری ونگر و ویکتورینوکس وجود دارد، اگر ممکن است راجع به این همکاری توضیح دهید.

ونگر و ویکتورینوکس به طور کامل ادغام شدند. همانطور که می دانید در حال حاضر محصولات ویکتورینوکس در دلمون تولید می شوند، یعنی جایی که ونگر تأسیس شد و امسال در آن جشن 125 سالگی ونگر نیز برگزار شد. تمامی محصولات ابـزار چـند کـاره و چاقـو ها تـحـت عنـوان ویکتـورینـوکـس تـولیـد می شوند، اما در بخش ادوات سفر و ساعت ها همچنان محصولات تحت عنوان ونگر تولید می شوند.

* آیا درست است که حداکثر قیمت ونگر حداقل قیمت ویکتورینوکس است؟

در قسمت چاقو و ابزار که اختلاف وجود ندارد و همه ویکتورینوکس هستند، اما در بحث ساعت و ادوات این موضوع صادق است و به ما این امکان را می دهد تا محصولاتی برای هر قشری ارائه و سهم خود را در بازار افزایش دهیم.

* در طول این سال ها چه خاطره ای از ویکتورینوکس هست که بخواهید آن را برای ما تعریف کنید؟

خـاطـرات زیـادی هسـت، اما از هـمـه مهـم تـر سـفـر بـه کشـور های مختلف و جذابیت آن در این است که زمانی که برای صبحانه می روم مردمانی را می بینم که از چاقو های ویکتورینوکس استفاده می کنند و خوشحال هستند، این جذاب ترین صحنه است و همیشه در ذهن من خواهد ماند.