سبد خرید

کیش بهین حامی همیشگی هنر و هنرمندان

شما اینجا هستید

کیش بهین همواره در زمینه حمایت از موسیقی کشور فعالیت داشته و حامی هنر و هنر مندان بوده است. به خصوص موسیقی سنتی و ملی کشورمان که برای زنده نگه داشتن این سبک باید نگاهی درخور و شایسته به آن داشت. کیش بهین این مسئولیت اجتماعی را پذیرفته است تا افتخار حمایت از این سبک را در کنار دیگر سبک ها داشته باشد.

سالار عقیلی

 

سالار عقیلی متولد 11 آذر 1356 در تهران، خواننده موسیقی سنتی ایرانی و دانش‌آموخته هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است. او همچنین خواننده ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران بوده و سابقه کار با ارکستر سمفونیک اصفهان، گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد طهماسبی را دارد. سالار عقیلی سرود ایران جوان را با اجرای ارکستر ملل خوانده ‌است. او از ۸ سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد. برادر و مادرش علاقه‌مند به موسیقی و مشوق او بودند و پدرش که وکیل دادگستری بود بیشتر تمایل به پیشرفت تحصیلی وی داشت. او به هنرستان موسیقی رفت و از همان‌جا تصمیم به یادگیری آواز گرفت. او در طی بیش از ۵ سال نزد صدیق تعریف به فراگیری آواز پرداخت. هم‌اکنون عقیلی افزون بر اجرا و ضبط آثار موسیقی به تدریس موسیقی در آموزشگاه خود و در هنرستان موسیقی مشغول است. او همچنین گروه راز و نیاز را تشکیل داد. او به همراه این گروه کنسرت‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور اجرا کرده‌است. از آخرین اجرا های او در تهران می توان به کنـسرت از تنـهایـی گریه مـکن به رهبـری سـهراب کاشـف، کنسـرت سالار عقیلی با همـراهی ارکستـر مـلی ایـران و رهبـری فـریدون شهـبازیان ، کنسرت جـاودانـه هـای سـالار عقیـلی و کنسرت نمایش طرحی نو در اندازیم و بگو کجایی با آهنگسازی مهیار علیزاده و بازی مارال فرجاد اشاره کـرد که تمـامی آن ها با حمایت سـاعـت رادو برگـزار شدند. همسر وی، حریر شریعت‌زاده، نوازنده پیانو و دف است. در هر یک از کنسرت ها تعدادی تابلو و بیلبورد در سطح شهر در نظر گرفـته می شود که علاوه بر اطلـاع رسانی زمان و مکـان کنـسرت، پـوشش دهنده تبلیغـات محیطی ایـن کنسرت هـا است. هـمـچنـیـن شـما مـی تـوانـیـد بـا دنـبال کـردن صـفـحه رسـمـی کیـش  بهیـن در ایـنـستاگـرام بـه آدرس kishbehin و وب سـایــت رسـمـی www.kish-behin.com از برنامه های آینده با خبر شوید. سـالار عقیــلی خوانـنده منتـخـب اجـرای سـرود تیم ملی در جام جهانی 2018 نیز بود. او آهنگ ایران را با یک اجرای بسیار مقتدرانه بدرقه راه ملی پوشان کشورمان کرد. آهنگی متفاوت با دوره های قبل، اما نشان دهنده فرهنگ و سبک موسیقی ایرانی. 

 

همراه با هنر در جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را با عنوان «جشنواره سرود و آهنگ‌های انقلابی» آغاز کرد. این رویداد ملی به مدت چهار سال با همین نام به فعالیت خود ادامه داد و در آن سال‌ها تنها محفلی محسوب می‌شد که اهالی موسیقی می‌توانستند به اجرای برنامه و برگزاری کنسرت بپردازند. چهار سال پس از برگزاری «جشنواره‌ سرود و آهنگ‌های انقلابی»، این رویداد با عنوان «جشنواره موسیقی فجر» به فعالیت خـود ادامه داد که با پایان هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران نیز همراه بود. این رخداد آغازی دوباره برای این جشنواره بود. در دوره پنجم، جشنواره برای اولین بار دارای «لوگو» شد و نمادهایی پیدا کرد که از این رخداد مهم خبر می‌داد.  دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۰، جشنواره برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد که علاوه بر گروه‌های داخلی در سبک‌های گوناگون، چند گروه خارجی نیز در جشنواره حاضر شدند و این رویداد موسیقایی شکل گسترده‌تری به خود گرفت. اما در سال ۱۳۷۶، در سیزدهمین جشنواره برای اولین بار بخش‌های دیگری به جشنواره اضافه شد. در این سال گروه‌های موسیقی بانوان پس از حدود ۲۰ دهه سکوت توانستند در جشنواره‌ موسیقی فجر به اجرای برنامه بپردازند و بخش «ویژه بانوان» نیز کار خود را آغاز کرد.

 

 

در دوره بیستم نگاه جشنواره به طور خاص و ویژه به بحث پژوهش در موسیقی معطوف و در دوره بیست و سوم بخش رقابتی در جشنواره موسیقی فجر راه‌اندازی شد. در دوره‌های بعدی نیز موضوع جوان‌گرایی به عنوان محور اصلی جشنواره مطرح شد. در سی ‌و یکمین دوره از این رخداد موسیقایی، با نگاهی به تجربیات سال‌های گذشته تلاش شد تا با حضور گروه‌های پرطرفدار و اضافه شدن «جایزه باربد» برای انتخاب بهترین آثار تولیدی، ضمن توجه ویژه به بخش تولید، تلاش‌هایی نیز در خصوص اعتبار بخشی به این رخداد مهم انجام شود.

   

 

در سی و سومین دوره از این جشنواره، هنرمندان مطـرح داخـلی و خارجی از جمله: سالار عقیلی، محمد علیزاده، بهنام بانی، امید حاجیلی، مـانوکچـه (فرانسه)، کـوارتـت کلنـکه (آلـمان) و ... بـه اجـرای جدید ترین آثارشان پرداختند.

  

 

هـمـکاری تیـسوت یــکی از برند هـای شرکـت بـازرگـانـی کیش بهین با جشـنواره مـوسیـقی فجر از سی و یکمین دوره از این جشنواره به عنوان یکی از حامیان رسمی این رویداد هنری آغاز شد و بار دیگر حمایت خود را از فرهنگ و هنر موسیقی نشان داد. طی این حمایت بیش از 50 عدد تابلو در سطح شهر برای تبلیغات این جشنواره در نظر گرفته شد.
 

گروه موسیقی چارتار

 

 

آرش فتحی آهنگساز، احسان حائری ترانه سرا، آیین احمدی فر تنظیم کننده و آرمان گرشاسبی خواننده، سال 0931 دور هم جمع شدند و گروه موسیقی «چارتار» را تشکیل دادند. آرمان گرشاسبی درباره شکل گیری گروه می گوید: “من و آرش یک دوست مشترک داشتیم و همینطور من و احسان. از طرفی آرش هم با آیین دوست بود. آرش ساز می زد و من هم آواز کار می کردم ولی آرش از این موضوع بـی خبـر بـود. یک روز خـیلی اتفـاقـی آرش ســاز زد و مـن هـم خـوانـدم. آرش که از تمــریـن هـای مـن بـی خبــر بـود گفـت تـو چـقـدر خـوب می خوانی، صبر کن به تو خبر می دهم. نمی دانستم چه تصمیمی دارد. بعد هم آرش یک ملودی سنتی ساخت و آیین هم آن را الکترونیک تنظیم کرد. بعد یک روز با من تماس گرفت و قرار گذاشتیم و موسیقی را برای من پخش کرد و گفت برای تکمیل کار به یک شاعر نیاز داریم، کسی را سراغ نداری؟ من هم احسان را معرفی کردم. احسان پذیرفت و روی ملودی، ترانه ای نوشت و وقتی هر چهار نفر روی شعر توافق کردیم، من هم آن قطعه را خواندم. آنجا بود که دیدیم پکیج خوبی از کار درآمده و بدون اینکه حرفی بزنیم، کار روی قطعه دوم را شروع کردیم.” 
«چارتار» در لغت به معنای طنبوری است که چهار تار دارد. خود اعضای گروه درباره انتخاب این اسم گفته اند: “اسم گروه ما ماجرا داشت، ما دنبال اسمی می گشتیم که به نوعی خاص، با کار ما ارتباط داشته باشد. چارتار اسم یک ساز کهن است و ما هم چهار نفر بودیم. چهار نفر با چهار سلیقه و شخصیت مختلف. شما یک ساز را در نظر بگیرید که چهار سیم دارد و هر سیم کوک و صدای خودش را دارد، ولی زمانی که سیم ها را با هم به صدا درمی آورید، هارمونی خاصی به وجود می آید. ما هم چهار شخصیت مختلف هستیم که با یکدیگر نقاط اشتراکی داریم.” 

  

 

شـرکـت بازرگـانی کیـش بهیـن کـه هـمـواره حـامـی هـنـر و هـنرمـنـدان بـوده، ایــن بـار نـیـز بـا حمـایــت از بـرگـزاری کنــسـرت ایـــن گروه تلفیقی در برج میلاد در این عرصه حضور یافته است. این گروه پس از دو سال در سال 1396 با انتشار سومین آلبوم رسمی خود به صحنه موسیقی کشور بازگشت. این آلبوم با نام “ دریا کجاست؟” شامل ده قطعه به این شرح می باشد: “ آغوش”، “دور”، “هجرت”، “دریا کجاست”، “برگرد”، بنویس”، “غروب”، “تردید رفتن”، “چشم بی برابر” و “خلق”. سراینده تمامی اشعار احسان حائری بوده و آرش فتحی، آرمیــن احمدی فـر، آرمـان گرشـاسبی سازنــده و تنـظیم کننــده و اجــراکننــده این آثار بـوده انـد. ایــن آلبــوم در بـهـمـن و اسفـند 1396 در ســالن  همایش های برج میلاد و در شهریور 1397 در تهران رویال هال با حمایت ساعت سواچ به اجرا درآمد.