سبد خرید

یک پیشرفت شگفت انگیز در تکنولوژی - ساعت Tissot T-Touch Solar

شما اینجا هستید

مجموعه ساعت‌های لمسی تیسوت برای اولین بار در سال 1999 ارائه گردید، ساعت هایی با موتور کوارتز، شیشه ضد خش و قابلیت‌های بسیار خارق‌العاده. این مجموعه نمود کاملی از شعار برند تیسوت یعنی نـوآوری بر مبنای سنّت است که نشانه اصلی آن صفحه دیجیتال و قابلیت‌های خـاص در این ساعت در کنار عقربه‌های آنالوگ است. نکته بسیار حائز اهمیت این است که چیـزی حدود 19 سال پیش ساعتی لمسی با شیشه ضد خش در ایـن مجموعه ارائه شد. درصـورتی‌که امروزه در سال 2018 تلفن ‌های هـمراه هوشمند به صفحه محافظ وابسته هستند که این خود دلیل محکمی بر نوآوری برند تیسوت است.

در سال 1999 تولید نوآورانه ساعت tactile توسط تیسوت منجر به یک پیشرفت شگفت انگیز در تکنولوژی و صنعت ساعت سازی شد. این نوآوری سال ها قبل از زمان خود رخ داد، قبل از وجود هر نوع موبایل هوشمند که نقطه آغازینی برای موفقیت همیشگی مجموعه Tissot T-touch بود. یک ساعت پویا که ترکیب یک صفحه لمسی کریستالی و چندین عملکرد بود. امروزه این مجموعه دارای تنها ساعت با صفحه نمایشگر لمسی است که انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین می کند و بعنوان یک پیشرو در تولید ساعت های لمسی به شمار می رود. اشعه های تابیده شده به صفحه دیجیتالی ساعت در طول روز این امکان را می دهد تا ساعت تمام انرژی مورد نیاز خود را داشته باشد.

عملکرد های متعدد ارائه شده توسط Tissot T-touch Solar  امکان استفاده همزمان به روز ترین  تکنولوژی های نوآورانه را فراهم می کند. این تکنکلوژی پیشرفته و درخور،  وجه تمایز این محصول با محصولات دیگر در جهان است.

 

 

فناوری صفحه نمایش لمسی

تیسوت اولین تولید کننده ساعت بود که توانست از صفحه لمسی در صنعت ساعت سازی استفاده کند و اولین نسل ساعت با صفحه نمایش لمسی را در سال 1999 به بازار عرضه کند. ساعت t-touch solar دارای سنسور خازنی است که تیسوت از این خازن ها برای تشخیص و تعیین منطقه لمسی و تماس های متنوعی که از طریق پوست انسان بر روی صفحه ساعت انجام می شد، استفاده می کند. از این رو هفت منطقه ازاین صفحه لمسی می تواند فشار انگشت را تشخیص دهد و سپس اطلاعات از طریق برنامه ساعت آنالیز شده و منجر به فعال شدن عملکرد متناظر با محل لمس شده می شود.

سلول خورشیدی

فوتون ها باعث ذخیره نور در یک لایه نیمه رسانا در صفحه نمایش ساعت شده که باعث حرکت الکترون ها می شود. این حرکت باعث ایجاد یک انرژی بالقوه شده و تولید ولتاژ کافی برای ایجاد جریان الکتریکی می کند و انرژی مورد نیاز برای عملکرد ساعت را تأمین می کند.  

 

 
 

تکنولوژی پیشرفته در زمینه انرژی خورشیدی به طور اختصاصی برای استفاده در Tissot T-Touch Solar توسعه پیدا کرده است.اصول اولیه این تکنولوژی شبیه به صفحه های خورشیدی استفاده شده در پشت بام ساختمان ها است. استفاده از یک فناوری به اصطلاح «amorphous silicon» در اولین نسل ساعت های لمسی، Tissot T-Touch Solar قادر ساخت تا بتواند منبع ذخیره انرژی خورشیدی را، نه تنها با نور خورشید بلکه با نور مصنوعی، شارژ کند.

منبع ذخیره انرژی به صورت اتوماتیک با نور شارژ می شود. یک کنترل گر بسیار ریز میزان مصرف انرژی هنگام استفاده از ساعت در صفحه نمایش کنترل می کند. هنگامی که انرژی ذخیره شده رو به اتمام رود، این کنترل گر برای مدیریت کارآمد انرژی باقی مانده، تعدادی از عملکرد ها را غیر فعال می کند یا ساعت را به حالت ذخیره انرژی می برد. 

سیستم ذخیره انرژی

(جدید ترین تکنولوژی، برای عملکرد ها با مصرف مقدار انرژی کم)  

صفحه نمایشگر، قطعات الکترونیکی و عقربه ها به طور اختصاصی در این ساعت به منظور کاهش میزان انرژی برای قطعات الکتریکی Tissot T-Touch Solar توسعه یافته اند. این سیستم هوشمند، مجهز به سلول های خورشیدی ذخیره کننده انرژی است که قابلیت مستقل بودن از هر نوع انرژی دیگری را به Tissot T-Touch Solar هنگام استفاده منظم و مکرر می دهد. این ساعت در حالت ذخیره انرژی برای اینکه مشخص شود حرکت می کند یا خیر، از قطب نمایش استفاده می کند. به این معنی که اگر Tissot T-Touch Solar در شب استفاده نشود، صفحه ال سی دی خود را خاموش می کند تا مصرف انرژی را کاهش دهد.  ساعت Tissot T-Touch Solar را می توان با فشردن یکی از دکمه های لمسی یا فعال کردن زنگ از حالت اکو خارج کرد.
 

زمان مورد نیاز برای شارژ این ساعت بر اساس میزان قرار گیری در معرض نور و استفاده روزانه به صورت زیر است:

* نور خورشید بیرون: 7 دقیقه

* نور خورشید تابیده شده از پنجره : 16 دقیقه
*نور شب با آسمان ابری: 26 دقیقه

* نور روز در داخل: 2 ساعت

* نور مصنوعی در داخل: 5 ساعت
 

 جدیدترین مدل این مجموعه Touch expert solar می‌باشد. قابلیت منـحصربه‌فـرد این سـاعت مـنبع ذخیـره انـرژی آن اسـت که تـوسط یـک صفـحه خورشیـدی که زیر صـفـحه ساعت است، شارژ می‌شود. با یک هفته قرار گرفتن در معـرض نور، این سـاعت به مدت یک سال شـارژ خـواهد ماند. این سـاعـت نه تـنها در نور خـورشید، بلـکه با نـورهـای مصـنوعی نـیـز قابـلیـت شـارژ شـدن دارد. از دیگـر قـابلـیـت‌هـای Touch solar این است که در صورت عدم استفاده، بین ساعت های 10 شب الی 5 صبح به حالت Economy Mode وارد شده و میزان مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در زیر تعـدادی از قابلیت‌های مهـم این سـاعت را ملاحـظه می نمایید

 

Altimeter : 
 این قابلیت تغییرات ارتفاع را نسبت به سطح دریا در صفحه دیجیتال به شما نشان خواهد داد.

Meteo : 
با این قابلیت شما می توانید از وضعیت جوی هوا در 6 تا 8 ساعت آینده با خبر شوید. اگر عقربه دقیقه شمار بعد از عدد 12 قرار گیرد وضعیت جوی رو به بهبود است و هوا آفتابی خواهد بود و اگر این عقربه قبل از عدد 12 قرار گیرد وضعیت جوی ناپایدار خواهد بود و شما باید هر لحظه منتظر تغییرات محسوس هوا باشید. 

Two Time Zone :
 ایـن ســاعــت قابـلیـت نشـان دادن دو محـدوده زمـانـی را دارا می باشد. برای مثال شخصی به دلایل کاری مجبور است به کشورهای دور سفر کند که از نظر زمانی با کشور خود اختلاف زیادی دارد به همین دلیل به یک ابزار کاربردی نیاز دارد تا هر دو زمان را در مواقع مورد نیاز در اختیار داشته باشد که Tissot  این امکان را برای شما فراهم آورده است.

CHRONOGRAPH : 
در زبان عامیانه کرونومتر نامیده می شود که به کمک آن می توان مدت زمان انجام کاری را  اندازه گیری و ثبت نمود.
ساعت کرونوگراف خود دارای دو حالت مختلف است که کاربرد متفاوتی دارند:

           1. SPLIT :
            فرض کنید شما یک دونده هستید و می خواهید یک مسیر 100 متری را به دفعات طی و رکورد خود را در هر دور ثبت کنید. در این حالت با به پایان رسیدن      هر دور و با فشردن دکـمـه بـالا زمــان آن دور ثـبـت شــده و زمـان دور جـدیـد آغــاز می شود .

           2. LAP : 
           فرض کنید تعدادی دونده قصد دارند در یک مسابقه دو شرکت کنند، در این حالت قابلیت این را خواهیم داشت تا مدت زمان طی کردن یک مسیر معین توسط این    دوندگان را برای هر فرد به صورت جداگانه ثبت و ذخیره کنیم.

:Alarm
همانطور که از اسم آن پیداست این زنگ هشدار دهنده برای یادآوری کار های مختلف و یا از خواب بر خواستن هر روز در یک ساعت معین می باشد. اما این قابلیت بسیار کاربردی است. زیرا می توان روز هایی که می خواهید زنگ هشدار دهنده فعال  یا غیر فعال شود را به دلخواه خود انتخاب کنید.

Compass :

 این قابلیت توسط عقربه های آنالوگ نشان داده می شود که عقربه دقیقه شمار جهت شمال و عقربه ساعت شمار بر خلاف جهت آن جهت جنوب را نشان می دهد.